Amenajarea oficiului

 


Amenajarea oficiului

La închirierea oficiului, de cele mai multe ori ni se pune la dispoziţie o încăpere în variantă albă, mai rar, în variantă gri şi toate lucrările ulterioare de amenajare trebuie realizate independent. Este vorba atît despre dotarea oficiului cu obiectele cele mai necesare – mobilier, tehnică de birou, cît şi despre amenajarea creativă a acestuia. Alegerea stilului de amenajare depinde de domeniul de activitate al întreprinderii.

Stilul englezesc

Stilul englezesc presupune dotarea cu mobilier vechi de lemn, uşi masive. Dacă există posibilităţi, în cabinetul directorului poate fi montat un cămin şi un minibar. Atmosfera unui asemenea oficiu te provoacă să schimbi ţigara pe lulea, iar apa carbogazoasă – pe un ceai bun. Cu părere de rău, un oficiu închiriat de multe ori nu oferă posibilităţi pentru efectuarea unor schimbări cardinale, în timp ce încăperea proprie poate fi transformată într-un salon prezentabil. Un asemenea stil este foarte potrivit pentru companiile juridice, cele de consulting, audit sau pentru companiile de bază ce activează într-un domeniu oarecare.
 
High Tech

Mobilier minim, forme severe, prevalarea nuanţelor negru-alb, cu încorporări de aluminiu. Lumină albă şi cea mai modernă tehnică pe mesele colaboratorilor. Acest stil este ales de companiile care vor să accentueze progresismul lor. Un oficiu închiriat permite amenajarea în stilul respectiv, deoarece nu sînt necesare schimbări de amploare.

Oficiul standard

Mobilier uşor din carton, pereţi albi vopsiţi sau, pur şi simplu, tapete, minimum de tehnologii şi practicism la maximum. Într-un asemenea oficiu nu se primesc clienţi, pentru întîlniri este mobilată o încăpere mai prezentabilă. Majoritatea companiilor de pe piaţa locală lucrează după acest scenariu. Mai mult decît atît, uneori oficiul se închiriază cu  mobilierul folosit şi de către proprietarul precedent. Un asemenea oficiu se potriveşte pentru companiilor ce activează în diverse sfere.

Amenajarea tematică

Pereţi viu coloraţi, mobilier original, un număr mare de accesorii. Stilul este caracteristic agenţiilor publicitare, grupurilor creative, studiourilor video şi altor organizaţii practice. Şi o asemenea soluţie este justificată. În primul rînd, în felul acesta, se creează o atmosferă creativă. Mai mult decît atît, clienţii, care vizitează un asemenea oficiu, sînt siguri de rezultatul scontat. În încăpere veţi găsi multe lucruri inutile, la prima vedere, care la cumpărare au fost mai prioritare decît faxul sau imprimanta.

Dumneavoastră decideţi stilul pe care îl alegeţi pentru amenajare. Ţineţi minte însă că acesta trebuie să corespundă imaginii generale a companiei şi să sublinieze laturile ei puternice. Nu uitaţi nici de faptul că închirierea oficiului deseori nu permite efectuarea schimbărilor cardinale.